Translate

úterý 8. února 2022

Knižní ilustrace


Minule jsem psala, že se mi splnil veliký sen, když jsem vydala svoji první (a potom i druhou) knihu.

Moje vymyšlené příběhy vždy prožívám ve své fantazii a také si vše představuji, jako bych byla jejich součástí...

...a protože mám vždy jasnou představu, jak to v mých vyprávěních vypadá, rozhodla jsem se, že si své knihy budu ilustrovat sama. I přes počáteční pochybnosti, jak vše zvládnu, svého rozhodnutí nelituji. 

Také díky vydavatelství, které mi nechalo volnou ruku, tak vypadají moje knihy tak, jak jsem si je představovala:-).

V první knize "Dubínek a Modřínek aneb malá dobrodružství lesních skřítků", jsem zkombinovala olejové pastely, kterým jsem vytvářela pozadí a obrázky malované pastelkou s černou "centropenovou" konturou - ty jsem vystřihla a nalepila na pastelové pozadí.  Obrázky tak tvoří vždy celou stránku knihy, aby se měly děti při čtení čím "kochat":-).



A přebal knihy? Ten je malovaný vodovými barvami, v nichž jsem nechala rozpustit krystalky soli:-).

Když jsem knihu v únoru 2020 křtila, použila jsem originální obrázky z knihy společně s úryvky vyprávění jako výzdobu místnosti...a líbílo se:-).


U mé druhé knihy s názvem "Kouzelný pokoj" jsem přebal udělala stejně - vodové barvy + sůl, doplněné vystřiženými obrázky. Uvnitř jsou ilustrace černobílé. Jiné jsem si ani nedokázala představit. Lehce doplňují příběh a tentokrát už nejsou celostránkové, ale použila jsem je v textu právě tam, kde se nejlépe hodily.



Při křtu měla být místnost vyzdobena mými velkými černobílými obrazy (zároveň by to byla moje první výstava mých kreslených dílek), ale druhá vlna corona viru křest znemožnila, a tak jsme se s kmotrou knihy sešly v přírodě, a aby o tu slavnou chvíli moji čtenáři nepřišli, natočil manžel video.

Černobílé obrazy si nyní  lenoší v rámech na skříni a čekají na svoji příležitost...snad se časem představí v plné kráse...ale do té doby bych je ráda představila alespoň na mých stránkách...až bude zase někdy chvilka:-).




Žádné komentáře:

Okomentovat