Translate

pondělí 23. května 2022

Opět u šicího stroje

 

Tak jsem po delší době opět sedla k šicímu stroji. Náš nejmenší roste, finance na mateřské nejsou velká výhra a v "sekáčích" už to taky není cenově, jak to bývalo...a nám došly tepláčky.

No co, nějaký úplet ve skříni ještě byl, lehká bavlněná látka taky, a tak jsem se pustila do zkušebních střihů a v týdnu jsem po chvilkách nastříhala jednotlivé díly. Časově je to teď docela náročné, ale naštěstí manžel uvítal víkendové procházky a pohlídala i dcera, tak jsem se vrhla do šití.

To už je pro mě naštěstí brnkačka, protože šicí stroje v dnešní době už jsou tak automatizované, že jsou nitě navlečené jedna dvě, a pak už to jde celkem samo:-). Nejvíc mi dá vždy zabrat právě to předchystávání střihu a stříhání. Nejsem žádný profík, takže střih si dělám většinou podle starších věcí - většinou to celkem vyjde, a když je něco volnější, tak není problém na konci dotvarovat, co je potřeba.

Během víkendu jsem tedy zvládla dvoje tepláčky (jedny bavlněné, lehounké a druhé úpletové)...

...a když už jsem měla stroj vytažený, tak jsem se pustila do bryndáčků - plínka na otírání obličeje už nestačí, a jelikož lžička občas skončí v rychlé synkově ruce, tak je potřeba mít chráněný hrudník a vyhrnuté rukávky (stůl už se vždy nějak utře:-)). A tak už máme tři pomocníky při krmení...

...no, a nakonec jsem se už dlouho chystala na svoji sukni. Staré už ohlodává zub času, a protože mám ráda dlouhé, lehce rozevřené (bezvadně se v nich kojí a já si užívám to, jak se sukně při chození pěkně houpe:-)), opět jsem zvolila střih z 12 dílů (6 velkých dílů a 6 menších klínků na spodní rozevřenou část).



Uff. Bylo to sice náročné, ale na chvíli mám splněno, tak doufám, že všechny věci pro prcka ještě alespoň měsíc vydrží, a přes prázdniny snad bude zase o něco víc času...třeba mi to vyjde i na letní šaty, o kterých už nějakou dobu přemýšlím:-).






Žádné komentáře:

Okomentovat